Mesés gyermek jóga

A foglalkozásról néhány szó:


Óra eleji ráhangolódás - pár perc ismerkedés, beszélgetés esetleg egy rövidebb játék, ezután elkalauzolva a gyerekeket mesés Jógaországba kortól függően egy mesét mesélek nekik (3-6 éves gyermekeknek ez a mese időtartam kb. 25 perces szokott lenni) és mese közben pedig egyszerűbb jógapózokat mutatok nekik, amit ők le tudnak utánozni. 

Minden mesének van valami kis tanulsága, mint például félelem legyőzése, önbizalom növelése...stb., amit beépíthetnek a gyerekek a mindennapjaikba is. Ritkábban mese helyett esetleg rövidebb versre vagy mondókára is jógázunk. 

A mese után pedig kisebb fejlesztőjátékokat szoktunk még játszani, mint például kendőfogó, mini babzsákok, varázspalló...stb., amivel finommotorikát, egyensúlyt fejlesztünk és persze játékosan jól érezzük magunkat!Az óra végén pár perces pihenés következik, amikor kicsit lecsendesedünk, pihenünk egy kellemes kis zenére vagy szélcsengőre esetleg hangtálra, így feldolgozhatják a gyerekek az órán történteket és megnyugszunk.Minden óra végén egy kis apró ajándékkal távozhatnak a gyerekek, mint például színező, 1-1 gyümölcs...


Miért érdemes gyermekeknek is jógázni?

 Íme pár jótékony hatás a sok közül:

- javítja a mozgáskoordinációt

- javítja az egyensúlyérzéket

- fejleszti a koncentrációs készséget

- komplexen fejleszti az idegrendszert

- segít az érzelmek megélésében

- oldja a szorongást és feszültséget

- segít a helyes önértékelés kialakulásában



2026 januártól érvényes árak:


alkalmi jegy / 2800 Ft

5 alkalmas bérlet / 13500 Ft (2 hónapig érvényes)

10 alkalmas bérlet / 25000 Ft (3,5 hónapig érvényes)


Testvérkedvezmény:

alkalmi jegy / 5000 Ft / testvérpár

5 alkalmas testvér bérlet / 25000 Ft (2 hónapig érvényes)

10 alkalmas testvér bérlet / 45000 Ft (3,5 hónapig érvényes)


Elérhetőség: 

Pataki-Tisza Krisztina 

Mobil: +36 70 321 8753

E-mail: jogakaland.kriszta.tisza@gmail.com



Mesés gyermek jóga jelentkezés itt!


DSZIT, TSMT, Tánc, Meseterápiás fejlesztőket várunk csapatunkba!

Kutyás terápia hamarosan

Előzetesen jelentkezni +36 30 6073755 mobilon lehet.

Kutyaterápiás foglalkozások:

Az állatasszisztált terápia egy olyan program, melynek során egy

terápiás kutya jelenlétével, aktivitásával biztosítjuk az óvodás korú gyermekek

fizikai, érzelmi, szociális és kognitív funkcióinak fejlődését, azaz meghatározott

terápiás cél elérése érdekében szervezett fejlesztő terápiás foglalkozás.

A terápiás foglalkozások meghatározott szakmai protokoll alapján zajlanak: a

gyerekek és a terápiás csapat, azaz a felvezető a kutyájával és a foglalkozásvezető

pedagógus együttműködésével, de a feladatokat a terápiás kutya

közreműködéséhez igazítjuk a személyi és tárgyi feltételek figyelembevételével.

A foglalkozás menetét a gyermekek fejlesztéséhez-fejlődéséhez igazodva

készíti a foglalkozásvezető, minden esetben előre egyeztetve a foglalkozás menetét a felvezetővel.

A kutya és a gazda együtt, egy egységet alkotva "dolgoznak" a foglalkozásokon.

A foglalkozások sikerességét befolyásoló pozitív hatások

- örömszerzés, élmény-nyújtás

- kedélyállapot-hangulatjavítás

- a kutyával közös játékból fakadó pozitív érzések átélése

- motiváció

- aktív figyelem, érdeklődés fenntartása

- feladattudat kialakítása, feladattartás

- szorongásoldás, biztonságérzet

- az empátiás készség javulása

- a testi-lelki aktivitás fokozódása

Kognitív hatások

- az ismeretszerzés sokrétűbbé válik

- az érdeklődés aktivizálódik

- a figyelem összpontosul, hatékonyabbá válik

- felkelthető a beszédkedv, fejlődik a beszéd

- ügyesednek az artikulációs izmok

Szociális hatások

- a kisgyermek nem érzi magát feladathelyzetben

- csökken a kapcsolatteremtés miatt érzett félelme

- megnyugtatja a túlmozgásos, vagy az agresszív gyermekeket

- motiválja a passzív, félénk gyermekeket

- nő a szociális interakciók mennyisége, minősége

- fejlődik az önállóságuk

A motoros és orientációs képességfejlesztés területén

- segíti a testséma alakulását

- fejleszti az egyensúlyt, a téri tájékozódást, a finommotorikát

A megismerő funkciók fejlődnek

- az érzékelés, az észlelés, a figyelem, az emlékezet, a gondolkodás

Kitűnően alkalmazhatók a kutyák beszédfejlesztési programokban, amikor a

megerősítés a gyermek számára éppen az, hogy a kutya megérti

és végrehajtja a kapott utasítást.

Mindezen területek fejlesztése különböző módszertani lehetőségek ismeretét,

alkalmazását teszi lehetővé a foglalkozásvezető számára.

Miért pont a kutya?

- minden körülmények közt kiegyensúlyozottan viselkedik

- mentes az agressziótól

- szociálisan érzékeny

- szívesen lép interakcióba az emberekkel, megbízik bennük

- szereti a szeretgetést, ölelgetést, simogatást, dögönyözést

- jól tűri az erős környezeti ingereket

- szívesen dolgozik

- gazdájával, a felvezetővel szoros a kapcsolata, összhangban dolgoznak

- képes az együttműködésre a csoport vezetőjével és a gyerekekkel

- játékká varázsolja a gyakorlást

- vidámmá teszi a foglalkozást

- ösztönöz, eltereli a figyelmet a negatív hatásokról

Tiszteljük hát a terápiás kutyában azt a pluszt, amivel segíti a fejlesztő munkát!

A foglalkozás akkor a leghatékonyabb, ha a kutya is szívesen vesz részt benne.

A következő alkalommal szívesen tér vissza a foglalkozás helyszínére és boldogan kapcsolódik be újra a közös játékba.

"Brautigamné Fekete Erika írása"