Terápiák/Ovis leszek-készségfejlesztő foglalkozás

Ovis leszek-készségfejlesztő foglalkozás-Varga-Besze Dorottya

Kutyás terápia-hamarosan

Fejlesztő pedagógusokat szeretettel várunk!

DSZIT, TSMT, Tánc, Meseterápiás és kutyás fejlesztőket várunk csapatunkba!

Kutyás terápia hamarosan
Előzetesen jelentkezni +36 30 6073755 mobilon lehet.
Kutyaterápiás foglalkozások:
Az állatasszisztált terápia egy olyan program, melynek során egy
terápiás kutya jelenlétével, aktivitásával biztosítjuk az óvodás korú gyermekek
fizikai, érzelmi, szociális és kognitív funkcióinak fejlődését, azaz meghatározott
terápiás cél elérése érdekében szervezett fejlesztő terápiás foglalkozás.
A terápiás foglalkozások meghatározott szakmai protokoll alapján zajlanak: a
gyerekek és a terápiás csapat, azaz a felvezető a kutyájával és a foglalkozásvezető
pedagógus együttműködésével, de a feladatokat a terápiás kutya
közreműködéséhez igazítjuk a személyi és tárgyi feltételek figyelembevételével.
A foglalkozás menetét a gyermekek fejlesztéséhez-fejlődéséhez igazodva
készíti a foglalkozásvezető, minden esetben előre egyeztetve a foglalkozás menetét a felvezetővel.
A kutya és a gazda együtt, egy egységet alkotva "dolgoznak" a foglalkozásokon.
A foglalkozások sikerességét befolyásoló pozitív hatások
- örömszerzés, élmény-nyújtás
- kedélyállapot-hangulatjavítás
- a kutyával közös játékból fakadó pozitív érzések átélése
- motiváció
- aktív figyelem, érdeklődés fenntartása
- feladattudat kialakítása, feladattartás
- szorongásoldás, biztonságérzet
- az empátiás készség javulása
- a testi-lelki aktivitás fokozódása
Kognitív hatások
- az ismeretszerzés sokrétűbbé válik
- az érdeklődés aktivizálódik
- a figyelem összpontosul, hatékonyabbá válik
- felkelthető a beszédkedv, fejlődik a beszéd
- ügyesednek az artikulációs izmok
Szociális hatások
- a kisgyermek nem érzi magát feladathelyzetben
- csökken a kapcsolatteremtés miatt érzett félelme
- megnyugtatja a túlmozgásos, vagy az agresszív gyermekeket
- motiválja a passzív, félénk gyermekeket
- nő a szociális interakciók mennyisége, minősége
- fejlődik az önállóságuk
A motoros és orientációs képességfejlesztés területén
- segíti a testséma alakulását
- fejleszti az egyensúlyt, a téri tájékozódást, a finommotorikát
A megismerő funkciók fejlődnek
- az érzékelés, az észlelés, a figyelem, az emlékezet, a gondolkodás
Kitűnően alkalmazhatók a kutyák beszédfejlesztési programokban, amikor a
megerősítés a gyermek számára éppen az, hogy a kutya megérti
és végrehajtja a kapott utasítást.
Mindezen területek fejlesztése különböző módszertani lehetőségek ismeretét,
alkalmazását teszi lehetővé a foglalkozásvezető számára.
Miért pont a kutya?
- minden körülmények közt kiegyensúlyozottan viselkedik
- mentes az agressziótól
- szociálisan érzékeny
- szívesen lép interakcióba az emberekkel, megbízik bennük
- szereti a szeretgetést, ölelgetést, simogatást, dögönyözést
- jól tűri az erős környezeti ingereket
- szívesen dolgozik
- gazdájával, a felvezetővel szoros a kapcsolata, összhangban dolgoznak
- képes az együttműködésre a csoport vezetőjével és a gyerekekkel
- játékká varázsolja a gyakorlást
- vidámmá teszi a foglalkozást
- ösztönöz, eltereli a figyelmet a negatív hatásokról
Tiszteljük hát a terápiás kutyában azt a pluszt, amivel segíti a fejlesztő munkát!
A foglalkozás akkor a leghatékonyabb, ha a kutya is szívesen vesz részt benne.
A következő alkalommal szívesen tér vissza a foglalkozás helyszínére és boldogan kapcsolódik be újra a közös játékba.
"Brautigamné Fekete Erika írása"